Noen kurs er forbeholdt medlemmer i Finansforbundet. Du kan logge inn ved å klikke her.

Forestillingen åpenbaring på Rogaland teater

sep

Teatertilbud til Finansforbundets medlemmer, du velger selv til hvilken forestilling.

Dersom det ikke passer å bli med 2. oktober hvor vi har ekstra subsidierte billetter så kan du velge dato selv.

Pris kr 270 pr billett (ordinær pris kr 335) Åpenbaring spilles i Teaterhallen i perioden 5.september til 19.oktober

Billettene kjøper du direkte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen her på siden, husk du må være logget inn. Du velger forestilling, dato og antall billetter, legg i handlekurv og betal.

Menneskets omgang med livet
Vi lever i en turbulent tid hvor det moderne mennesket er fanget mellom drømmer om paradis og undergangsvisjoner. Begrepene «Gud» og «Nasjon» er kommet tilbake med full kraft, behovet for å tro er større enn noensinne og alternative fakta florerer. Hva er sant og hva er virkelig? Og hvordan forholder vi oss til hverandre i et stadig mer polarisert samfunn? Dette er noen av spørsmålene som utforskes i Åpenbaringen.

Gjennom tre parallelle historier møter vi et antall mennesker som på ett eller annet vis har fått et kall om å utføre et hellig offer – og et menneske som vender Gud ryggen.

En familiemann midt i livet, godt situert i det øvre samfunnslaget, får en åpenbaring om å utføre et hellig offer. Handlingen vil gjøre han misforstått i samfunnet og utstøtt av sine nærmeste: Han skal gi all sin kjærlighet og nærhet til en tiggerkvinne.

En slags «Kain og Abel» historie utspiller seg mellom et brødrepar. Søskenforholdet er preget av rivalisering og sjalusi både i forhold til å motta Guds kjærlighet og å vinne foreldrenes gunst. En 17 år gammel jente har fått et kall om utføre en terrorhandling. Mens tiggerkvinnen, den eneste som faktisk har vært troende hele livet, begynner å tvile.

I Åpenbaringen får vi se hva som skjer i møter mellom mennesker der tro og tvil, moral og empati, om hva som er godt og hva som er ondt gjør seg gjeldende. For noen kan åpenbaringen redde verden, for andre er det en åpning til helvetesgapet. Med beksvart og absurd humor blir sosiale spørsmål krysset med eksistensielle.

Rogaland Teater - STAVANGER
Fra:24.09.2019