Samuel og bestefar - kunsten å leve

mai

Foredragsholder Samuel Massie er den bergenske sjarmøren kjent for sine reiser med sin bestefar (Arne Ulvolden) og Tv-serien "Samuel og bestefar".  Mange husker nok også Samuel som deltaker og programleder for Skal Vi Danse.

Da Samuel gikk på folkehøyskole møtte han Jarle Andhøy. To år senere har Samuel skrevet testamente og står til rors på seilskuta «Berserk» med kurs for Sydpolen. Da skuta og tre av kameratene forsvant, ble livet igjen snudd på hodet for 18-åringen. Han skrev boken «Hold Fast!» i 2014.

Samuel klarte å snu det negative i livet sitt til noe positivt og den siste tiden har han fått mest oppmerksomhet for det rørende og populære programmet «Samuel og Bestefar» Sammen med sin evigunge og kreftsyke bestefar Arne Ulvoden (82) drar Samuel på fantastiske eventyr verden rundt der motivasjon, engasjement og livsglede står i fokus. På tross av motorhavari, nesten kidnapping, falskjerhopping og mye mer er det en vellykket reise for de to.

I foredraget «Samuel og bestefar» kan du vente deg en morsom og inspirerende tone mellom to som er blitt hverandres aller beste venner. Bestefar sine drømmer ble utgangspunkt for at Samuel bestemte seg for å oppfylle drømmene han. Foredraget forteller om kunsten å lever, livsmestring og om den indre 18-åringen, om nysgjerrighet og undring over dette store livet som kanskje begynner å nærme seg slutten. Hvordan velger jeg å leve, selv om jeg er plaget av sykdom? Vi har ofte flere valg enn vi tror.

Det lønner seg å være medlem!
foredraget er gratis for deg og du kan ta med deg en gjest som kun betaler kr 250,-

23.05.2019 kl.19.00 - 21.00
Samuel og bestefar - kunsten å leve