Historisk vandring i Tønsberg

jun

Bli med på byvandring i Tønsberg hvor turen går til Nordbyen, Vestfoldtunet (Tallak) og Slottsfjellet hvor vi avslutter på Seterkafeen med rømmegrøt og spekemat.

Det er hyggelig å invitere medlemmene til en historisk vandring sammen med Lene Alfheim fra Vestfoldguiden 13.juni

Oppmøte: Roar i Bua på Brygga  og turen starter kl 17.30

Vi går gjennom Minneparken og opp til Domkirken. Her begynner Nordbyen med vakre hus fra 17 og 1800 tallet. Svend Foyn Norges hvalfangstpioner bodde i et av dem. Vi passerer Tønsbergs første jernbanestasjon og går forbi det gamle sjøbadet og videre forbi Bentegården. Dere hører litt om hvem som bodde i noen av husene og hva som var deres virke.

Til slutt går vi opp til Tallak og får en oversikt over bygdetunet før vi avslutter ved Seterkafeen hvor det ca kl 18.45 blir servert rømmegrøt med spekemat og et glass drikke (vin(øl/eplemost) på Seterkaffen.

Begrenset med plasser og fortløpende påmelding!

13.06.2019 kl.17.00
Historisk vandring i Tønsberg