”LinkedIn, jeg trenger vel ikke det – eller?”

jan

LinkedIn er for alle, har du en profil? bli med på workshop i Stavanger. Det handler ikke lenger om å kun ha en profil, det handler om å ha en god profil og bruke det strategisk og systematisk på veien mot ”drømmejobben”

Tenker du at tiden for å bytte jobb snart er inne, eller kanskje finne en ny jobb etter sluttpakken?

Hvor skal man starte når du føler tiden er inne for noe nytt? Og hvor tidlig må man egentlig starte?

De fleste tenker kanskje at:

”Når jeg skal få meg ny jobb går jeg bare inn på Finn.no og søker, trenger vel ikke LinkedIn for det? I det minste lager jeg en enkel profil for å være der”

Svaret er kanskje litt demotiverende, fordi det er en metode som fungerte veldig godt for 10 år siden og ikke like godt i dag.

I dag har LinkedIn blitt rekrutterere sitt hovedverktøy og et av de viktigste arenaene for å finne nye jobbmuligheter. Du må du både ha en profil som viser deg fra din beste side, kunne bruke verktøyet strategisk for å bli synlig og bygge opp et nettverk på LinkedIn som kan hjelpe deg på veien mot den nye jobben. For å kunne utnytte potensialet som finnes i LinkedIn bør du derfor starte tidlig.

Det handler ikke lenger om å kun ha en profil, det handler om å ha en god profil og bruke det strategisk og systematisk på veien mot ”drømmejobben”.

I dag er det flere og flere stillinger som blir besatt via LinkedIn i stedet for via tradisjonelle kanaler som Finn.no. Undersøkelser viser at det kun er 4 av 10 stillinger som blir lyst ut på Finn.no, resten blir besatt via andre arenaer slik som LinkedIn.

I denne workshopen vil du lære om:

Hvordan du kan få tilgang til det ”skjulte” jobbmarkedet
Hva en hodejeger ser etter på en LinkedIn-profil og hvordan en hodejeger søker etter kandidater ved uannonserte prosesser
Hvordan du skiller deg ut fra mengden på LinkedIn
Hvordan du bruker LinkedIn strategisk for å øke sannsynligheten til å lande din neste jobb
Hvordan du søker jobber via LinkedIn

Etter workshopen vil du:

Være i stand til å utnytte potensialet som LinkedIn tilbyr
Være kompetent til å sette opp en god profil og bruke verktøyet i jakten på din nye jobb
Få en personlig feedback på din nye profil med forslag på forbedringer og tips

Kort om kursholder:
Espen Lande Walbeck er en ung hodejeger og rekrutterer som selv ble ”headhuntet” til sine to første jobber etter studiene - via LinkedIn. Han er utdannet innen HR og rekruttering, og jobber hovedsakelig med uannonserte stillinger.

Vi starter kvelden med enkel servering - Husk at du må ta med egen Laptop

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.

21.01.2019 kl.16.30 - 20.30
”LinkedIn, jeg trenger vel ikke det – eller?”