Noen kurs er forbeholdt medlemmer i Finansforbundet. Du kan logge inn ved å klikke her.

Spennende foredrag med Næringsforeningen - fremtidens betalingsløsninger

nov

Hvordan blir fremtidens betalingsformer og hvordan vil delingsøkonomien prege utviklingen? Lasse Meholm i DNB har skrevet boken «Fra huleboer til robot» og vil ta oss med på en liten historisk reise i pengenes verden og hva vi muligens kan forvente oss av fremtiden.

Dette er viktige tema og vi har fått satt av noen plasser, påmelding skjer til Finansforbundet!

Denne samlingen er en del av næringsforeningen sin nye serie, "game changers". Store trendskifter og teknologiskifter gjør stadig at hverdagen vår endres. Ikke minst det å drive forretning får nye utfordringer, men også nye muligheter. Gjennom møteserien presenterer vi en rekke ”game changers” - som vil forberede, utfordre og skape framtidsrettete endringer for det lokale næringslivet.

I denne samlingen er det framtidens betalingsformer - om delingsøkonomi, block chain, bitcoins, crowd investing/funding/lending som står i fokus.

10:00: Registrering, lunsj og mingling.
10:45: Velkommen.
10:50: "Fra huleboer til robot" v/Lasse Meholm, forretningspartner på digitalisering, DNB.
11:40: Caser i den nye delingsøkonomien: Hva betyr det av nye muligheter og hvilke bedrifter er det aktuelt for?
- Crowdfunding/folkefinansiering: Trollpikken v/Kjetil Bentsen, fotograf og kjent som "Trollpikkens far".
- Crowdlending og crowdfunding: Geir Atle Bore, daglig leder, FundingPartner.
- Crowdinvesting: Murshid Ali, daglig leder Huddlestock.
12:45: Spørsmål & svar.
13:00: Takk for i dag!

Møtet er i samarbeid med DNB.

Om foredragsholderne:
Lasse Meholm er finansmann, gründer og forfatter. Han arbeider med digitalisering og ny teknologi i DnB. Meholm har også tidligere arbeidet med blockchain i Nordea. Meholm har holdt en rekke foredrag om bitcoin og Blockchain for institusjoner som Oslo Børs og norske banker. Lasse Meholm har skrevet boken «Fra huleboer til robot» og vil ta oss med på en liten historisk reise i pengenes verden og hva vi muligens kan forvente oss av fremtiden.

Kjetil Bentsen er Eigersund-mannen som gikk i bresjen for å gjenreise Trollpikken etter at den var blitt utsatt for hærverk. I løpet av kort tid ble pengeinnsamling satt i gang, og nyheten gikk i alle medier over hele verden. Til daglig jobber han som profesjonell fotograf, og har blant annet gitt ut boka "Vakre Dalane" sammen med tekstforfatter Ingvard Hovland.

Geir Atle Bore jobber som CEO/daglig leder i Crowdfunding-selskapet FundingPartner i Oslo, men han er fra Nærbø.
Tidligere i karrieren har han jobbet for mange større kjente selskaper og banker i Norge og andre land som konsulent gjennom sin tid i McKinsey. Han har også jobbet med bank i USA hos Goldman Sachs i New York og er godt kjent på hva som skjer i fintech miljøet om dagen.

Murshid Ali er gründer og doktorgradskandidat ved Universitetet i Stavanger. I 2015 mottok han innovasjonspris for kommersialisering av en ny tjeneste i finansmarkedet, og i 2017 hentet han hjem prisen for beste startup innen fintech - noe som regnes som nordisk "startup-oscar". Ali har utviklet en aksjerobot som har resultert i etableringen av finansteknologibedriften Huddlestock Capital. Huddlestock utvikler en plattform som skal gjøre investeringer i finansmarkedene enklere for kunder. De har kontorer i Oslo og i Londons finansdistrikt.

Rosenkildehuset - STAVANGER
Fra:15.11.2017 kl.10.00 - 13.00