Storyteller - Lær deg å snakke slik at folk husker det du sier

aug

Det er vanskelig å huske fakta, tall, statistikker og studier.  Men vi husker historier.  På STORYTELLER lærer du hva som skjer i hjernen når den blir utsatt for en typisk moderne presentasjon, og hva som skjer når vi hører historier.  Bli med på en uforglemmelig og lærerik dag!

Dato: Tirsdag 27. august 2019

Sted: Nationaltheatret konferansesenter KS Agenda, Haakon VIIs gate 9, Oslo

Kl. 09:00 – 16:00

LÆR DEG Å SNAKKE SLIK AT FOLK HUSKER

Fra tidenes morgen har vi mennesker brukt historier for å overføre kunnskap, erfaringer og verdier. Vi har brukt historier for å forklare, forstå og forandre verden.  De viktige og gode historiene har blitt bevart og videreformidlet nesten uforandret gjennom generasjoner av analfabeter – fordi det er noe som gjør at vi husker historier Hjernen vår har ikke forandret seg veldig de siste 10 000 årene, men verden rundt oss og måten vi kommuniserer på har endret seg dramatisk. Før samlet menneskene seg rundt bålet og delte kunnskap. Nå samles vi i møterom og har byttet ut ilden med lyset fra en projektor som viser tall og tekst på et lerret.  Det er vanskelig å huske fakta, tall, statistikk og studier. Men vi husker historier.  Moderne hjerneforskning forklarer oss hvorfor det er slik.

• Hjerneforskeren gir deg innsikt i kroppens viktigste organ, og hvordan du kan påvirke andre på et positivt vis.
  • Journalisten gir deg oppskriften på hvor du finner, og hvordan du skaper gode historier du kan bruke i dine presentasjoner.
  • Du lærer hvordan du kan skape gode historier av dine egne erfaringer, og hvordan du fanger publikums oppmerksomhet fra start.
  • Retorikk-eksperten gir deg oppskriften på hvordan du kan fremstå trygg selv når du er nervøs, og hvordan du bruker PowerPoint som en proff.

Egenandelen kun kr 1.500,- for deg som medlem (Ordinær pris kr 4.990,-)  Du vil få tilsendt faktura på mail.

Kursledere:

Ole Petter Hjelle

Aktuell med boken "

Sterk hjerne med aktiv kropp". Prisbelønnet foreleser, og foredragsholder. Hjerneforsker, fastlege og førsteamanuensis.

Ole Petter Hjelle er lege, hjerneforsker og profesjonell foredragsholder. Han har en allsidig bakgrunn, blant annet som toppidrettsutøver med NM-gull i maraton og har over 7500 fallskjermhopp under beltet. Ole Petter har vunnet flere priser for sin formidling, blant annet Morgenbladets «fantastiske formidlere» i 2016. Her er noe av det juryen sa om Ole Petter: «Her dreier det seg om en mann som kan kommunisere! Ole Petter Hjelle er åpenbart en helt eksepsjonell foreleser med magiske formidlingsevner.» Ole Petter er kjent som «treningslegen» etter at han startet en egen mosjonsgruppe hvor han trener med pasientene sine. Opplegget ble beskrevet på NRK og videoen av innslaget har blitt sett over 1,4 millioner ganger på Facebook.

Christian Eek-Jensen

Ettertraktet kursleder, foredragsholder, og coach. Har holdt over 300 kurs i retorikk og presentasjonsteknikk de siste seks årene med usedvanlig gode tilbakemeldinger.

Christian er profesjonell kursleder og foredragsholder som hjelper alt fra enkeltpersoner til Norges største selskaper og organisasjoner med å kommunisere mer effektivt. Christian har flere års erfaring som konsulent for Retorisk institutt AS, og er assosiert partner i Holtskog AS. Siden 2013 har han vært gjesteforeleser på institutt for helsefag ved Høyskolen Kristiania. Gjennom de siste drøyt 20 årene har han tilegnet seg bred erfaring innen salg og markedsføring fra en rekke bransjer. Både som selger, kursleder, og konsulent innen salgstrening, leder- og organisasjonsutvikling. Han er svært opptatt av at du som tilhører eller kursdeltager skal sitte igjen med konkrete verktøy som du kan ta i bruk umiddelbart.

Christian er engasjert, tilstedeværende, og underholdende når han leverer, og får svært gode tilbakemeldinger fra de han jobber med.

Per Henrik Stenstrøm

En meget populær og prisbelønt foredragsholder og en av de som virkelig stråler fra scenen. Han har i mange år hatt medietrening og kurs for politikere, næringslivsledere og ulike firmaer og organisasjoner.

Per Henrik Stenstrøm (51) er radio- og TV-programlederen med erfaring fra Dagsrevyen til Se og Hør. Som journalist og redaktør.

Den Volda-utdannede journalisten har vært programleder på tv og radio i en årrekke. Stenstrøm ledet i mange år P4s aktualitetsmagasin Sytten Tretti og P4s Morgensending og han var politiets hjelper da han var programleder for kriminalmagasinet Etterlyst på tv. I tillegg har han vært leder for en rekke ulike redaksjoner – både print og eter. Blant annet Vi Menn og TV2 Hjelper Deg. De siste årene har han vært programdirektør i P4. Stenstrøm har tatt AFFs Solstrand-programmet som regnes for å være Nordens beste lederutviklingsprogram. Han er samarbeidspartner med rådgivningsselskapet First House.

Stenstrøm er en meget populær og prisbelønt foredragsholder og en av de som virkelig stråler fra scenen. Han har i mange år hatt medietrening og kurs for politikere, næringslivsledere og ulike firmaer og organisasjoner.

27.08.2019 kl.09.00
Storyteller - Lær deg å snakke slik at folk husker det du sier