Frokostseminar: Senior i finans

aug

Onsdag 30. august inviterer Finans Norge, Finansforbundet og Senter for Seniorpolitikk til frokostseminar og lansering av rapporten «Seniorer i finansnæringen».

Invitasjon (pdf)

Senior i finans - ung pensjonist eller ressurs for næringslivet?
Nesten hver fjerde ansatt i finansnæringen er over 55 år. Fremover vil derfor en betydelig gruppe av ansatte nå pensjonsalder, og avgangen fra næringen til pensjon vil bli omfattende. Samtidig har mange bedrifter hevet sin bedriftsinterne aldersgrense til 70 år. Situasjonen for seniorene har vært dårlig kartlagt, og det er behov for mer kunnskap til å fatte riktige beslutninger.

Ny rapport "Seniorer i finans" legges fram
På oppdrag fra Finans Norge, Finansforbundet og Senter for seniorpolitikk har Proba samfunnsanalyse i løpet av våren undersøkt situasjonen for seniorer og seniorpolitikken i finansnæringen. Rapporten gir oversikt over seniorbildet i næringen og hvilken utvikling vi kan forvente oss fremover: Hva er årsakene til pensjonering og hvordan er seniorpolitikken i praksis?

Det legges opp til spennende diskusjoner

• Hvilke tiltak må til for å få flere til å jobbe lenger i tråd med politiske føringer?
  • Er vi forberedt på den omfattende avgangen fra næringen til pensjon?
  • Hvilken rolle vil kompetanseutvikling av ansatte spille fremover?

Sett av tid til en spennende morgen. Program og påmelding kommer!

30.08.2017 kl.08:30 (frokost fra kl. 08:00)
Frokostseminar: Senior i finans
Nanna Matilda Ringstad