Tønes - en teaterkonsert uten Tønes

feb

Det er hyggelig å invitere til Rogaland Teater som hyller Tønes med en teaterkonsert. Du som medlem kan kjøpe to subsidierte billetter og det lønner seg å være medlem!

Fra det lokale medlemsfondet subsidierer vi to billetter til deg som du betaler kr 200,- pr stk for (ordinær pris kr 490) du kan kombinere dette tilbudet med dramakortbillett om du har det eller om du ønsker å kjøpe flere billetter til ordinære priser. Billettene kjøper du direkte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen her på siden.
Vi har reserverte supre billetter så her gjelder det å være førte til mølla...  husk du må være logget inn! TILBUDET varer til 23. januar 2020

Tønes er Frank Tønnesens artist- og bandnavn. I 2012 fikk Tønes et nasjonalt gjennombrudd med albumet «Sån av Salve», som ble belønnet med to Spellemannpriser. Tønes spiller på mange strenger og i 2018 debuterte han som forfatter med boken «Vi kan ikke ta med oss alt dette hjem». I sommer kunne man se han på det store lerret i kinodokumentaren «Tønes» og i vinter ønsker Rogaland Teater å hylle han med en teaterkonsert. For Tønes er konge i Rogaland og han har funnet hemmeligheten i hva som er spesielt med nordmenn. På sitt neddempa vis sier han noe om oss alle.

De fleste forbinder Tønes med humoristiske sanger som «Fluene» og «Eg går å legge meg», men Tønes har mange lag og det ligger alltid et alvor bak. Og i teaterkonserten TØNES blir hans låter og tekster tolket på snedig vis hvor både den lett gjenkjennelige humor, men også mørkere og mer eksistensielle undertoner er med.  Her fremmes det underfundige, det hverdagslige, det komiske og litt triste, for TØNES er en hyllest til det jordnære, musikken, tekstene og kunstneren bak.

Anders Dale har satt seg i registolen og fått med seg Anders Brunvær Hauge som kapellmester og musikalsk ansvarlig. Sammen med skuespillerne Mareike Wang, Kasper Skovli Botnen, Ranghild Tysse og Kristian Arntsen, samt fiolinist Renate Engevold og gitarist Alexander Flotve gir de deg en stor teaterkonsert om ingenting, eller en liten teaterkonsert om alt på Hovedscenen.

For som Tønes sier - det er lite som slår en god hverdag!

06.02.2020 kl.19.30
Tønes - en teaterkonsert uten Tønes