Frokostseminar: En grønnere finansnæring

jan

Hvordan kan finansnæringen øke endringstakten i det grønne skiftet?
På dette frokostseminaret lanseres rapporten «Grønne vekstmuligheter for norsk finansnæring – muligheter og ansvar».

Kapital er en viktig råvare på veien mot det grønne skiftet, og finansnæringen er et virkemiddel for faktisk endring.

Rapporten tydeliggjør vekstpotensialet for den norske finansnæringen i det grønne skiftet og hvordan vekst kan stimuleres gjennom politiske virkemidler, endrede kundebehov og produkt- og næringsutvikling.

Rapporten blir et viktig bidrag i debatten om en grønnere finansnæring, og dens rolle i det grønne skiftet når det gjelder nyskaping og omstilling av norsk næringsliv. Det legges opp til interessante innledninger og diskusjon mellom politikere, myndigheter og næringsrepresentanter om hvilke tiltak som må til for å få til faktisk endring.

Vi utfordrer klima- og miljøminister Vidar Helgesen, venstreleder Trine Skei Grande, hållbarhetsekonom i SEB Klas Eklund, Lars Hjermann, DNB Markets, på hvordan utviklingen av Norges mest produktive næring skal gjøres grønnere.

Sett av tid til en spennende morgen og meld deg på i dag!

Arrangør: Finansforbundet og PwC

26.01.2017 kl.08.30 - 10:15 (frokost fra kl. 08.15)
Frokostseminar: En grønnere finansnæring
Nanna Matilda Ringstad