Felles tillitsvalgtkonferanse for Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark og Agder

mar

Å delta på tillitsvalgtkonferanse er en viktig del av det å være tillitsvalgt. Her finner du en arena for erfaringsutveksling på tvers av bedriftene, kompetansepåfyll, motivasjon og hyggelig samvær.

Konferansen som er felles for avdelingene Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark og Agder skal være på det nye Comfort hotellet i Porsgrunn.

Hovedtema som er valgt for denne konferansen er:
Lønn - her vil vi ta utgangspunkt i resultatene fra utvalgsarbeidet om trinnløst lønnssystem og lønnsfordeling som er gjort sammen med Finans Norge. Forslagene blir presentert og vi debatterer veien videre.
Kompetanse er alltid et viktig tema - flere bedrifter har innført gode læringsprogrammer og tenker nytt i forhold til kompetanseheving. Hva som er gjort, erfaringsutveksling og deling blir viktig her.
Kunstig intelligens - AI , hvilken kunnskap har medlemmene, hvordan tror de og vi at det vil påvirke medlemmene og vår næring. Finansforbundets undersøkelse blir presentert og danner grunnlag for debatt om "hva nå?"

Internasjonalt arbeid og hvordan klimaet påvirker vår forretningsdrift vil vi også ha litt tid til. Etter lunsj første dag av konferansen blir det som tidligere en egen samling for de enkelte avdelingene sine tillitsvalgte.

Etter det faglige program første dag av konferansen inviterer vi de som ønsker å bli med på en rusletur med lokal guide rundt i Porsgrunn. Før kveldens middag som er i Ælvespeilet blir det en intim blues konsert med Daniel Eriksen

Marius Løken avslutter konferansen med sitt foredrag - snu motgang til medgang.
I 2011 ble Marius påført 20 knivstikk i det såkalte Halloween-drapet, havnet i koma, og har hatt en tøff vei tilbake. Gjennom sin sterke historie ønsker han å motivere mennesker til å gjøre det lille ekstra i hverdagen, som gjør at hver enkelt kan få mer ut av sitt potensial. Det er utrolig hvor mye kapasitet, mot og styrke et menneske besitter i motgang. Han forteller ærlig om sine erfaringer og verktøy, som er nyttig og motiverende i både arbeids- og dagligliv.

Den nye Comfort Hotellet som vi skal være på ligger like ved jernbanen så vi oppfordrer alle som kan til å reise kollektivt. Husk at kjøring skal godkjennes på forhånd for at en skal få dekket godtgjørelse.
Har du lengre en 2.5 time til konferansen så dekker vi overnatting og middag fra 11. mars, husk å krysse av når du melder deg på.

Påmelding innen 8. februar

Alle som deltar på kurs og konferanser for tillitsvalgte i regi av Finansforbundet mottar en deltakerliste med navn, bedriftstilknytning og e-post adresse til deltakerne. I etterkant av kurset/konferansen sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.

Myndighetene har vedtatt endringer i beskatning av goder opptjent i arbeidsforhold med virkning fra 1.1.2019. Derfor har vi besluttet at det ikke er anledning til å benytte bonus opptjent på reiser/opphold betalt av Finansforbundet til private formål. Opptjente poeng kan benyttes til oppgradering eller kjøp av ny reise/opphold i vår regi. Om man kommer i en situasjon hvor en likevel benytter disse fordelene privat, må den enkelte melde fra om dette til Finansforbundets sekretariat.

12.03.2019 kl.1000
13.03.2019 kl.1500