UKE 7 - Grunnopplæring for nyvalgte tillitsvalgte

feb

Dette kurset er for deg som er nyvalgt tillitsvalgt i Finansforbundet. Få innblikk i hva rollen som tillitsvalgt innebærer og kjennskap til de viktigste bestemmelsene i lov- og avtaleverket. I tillegg får du oversikt over de digitale læringsressursene som forenkler hverdagen din.

Helt konkret tar kurset opp følgende:

• Informasjon om Finansforbundet og møte med politisk ledelse
  • Fagforeningene før og nå
  • Tariffavtalene, lovverket og arbeidsgivers styringsrett
  • Tillitsvalgtes rolle
  • Ivaretakelse av medlemmer
  • Oppgaveløsing

Det legges opp til både plenumssesjoner og gruppearbeid begge dagene.

Kurset holdes på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport på Gardermoen. Det er bestilt overnatting for alle på hotellet fra 15.-16. februar. Hvis du ikke ønsker overnatting ber vi om at du noterer det i kommentarfeltet ved påmelding. Kurset starter 15. februar kl. 10.00 og avsluttes 16. februar kl. 16.00.

Reise- og oppholdsutgifter dekkes av Finansforbundet. Dersom du trenger å benytte fly må du bestille nødvendige billetter gjennom HRG Nordic, tlf. 21 49 83 40. Som referanse for bestillingen må du oppgi at kostnadsstedet på fakturaen skal merkes 3610.

Det skal benyttes billigst mulige billetter i tråd med gjeldende reisepolicy. Bestill så tidlig som mulig for å oppnå lave priser. Til orientering opplyser vi at du slipper å forskuttere billettkostnadene da reisebyrået fakturerer Finansforbundet direkte.

Øvrige reiseutgifter dekkes etter rimeligste offentlige takster. Det oppfordres til å reise kollektivt i størst mulig grad. Dersom det ikke er mulig å benytte offentlig transport godtgjøres eventuell bilkjøring etter statens satser.

Velkommen på kurs!

15.02.2017 kl.10.00