Foredrag Ingvard Wilhelmsen

okt

Det gjelder å ikke prøve å kontrollere det du ikke kan kontrollere, sier Wilhelmsen. Eller å ikke bruke tid og krefter på det som ikke gir avkastning. Da blir livet mye lettere å leve.

Denne ettermiddagen kommer den kjente hypokonderlegen Wilhelmsen til oss med foredraget Livet er et usikkert prosjekt.

Auditoriet DNB, Soheimsviken.
Tirsdag 1. oktober kl. 17.00.

Ulike tanker kan utløse en uro som tapper oss for all energi. Tross undersøkelser alle bauger og kanter, er vi friske? Kan vi stole på det? Å leve er et usikkert prosjekt, det er mye vi ikke rår over.

Men én ting kan vi faktisk lære oss å kontrollere: Hva vi tenker om livet vi lever, og hva vi har lyst til å bruke tid og krefter på

Ingvard Wilhelmsen er professor emeritus ved Universitet i Bergen, spesialist i indremedisin og psykiatri. Han mener at det meste her i livet kan vi ikke gjøre noe med, men hvordan vi forholder oss til det som skjer bestemmer vi selv.

Han tar opp våre holdninger til fortiden og fremtiden, grubling og bekymring, risiko og usikkerhet. I sine foredrag setter han på forunderlig vis enkle ord på kompliserte utfordringer. Han har i 23 år drevet Hypokonderklinikken på Haraldsplass. Diakonale Sykehus i Bergen. Wilhelmsen er forfatter av flere bøker, blant annet «Livet er et usikkert prosjekt», «Sjef i eget liv», «Kongen anbefaler » og «Det er ikke mer synd på deg enn andre».

Du kan vente deg et motiverende og morsomt foredrag for enkeltmennesket på hjemmebane eller i arbeidslivet.

Lett servering fra kl. 16.30.

Begrenset antall plasser - første mann til møllen.

01.10.2019 kl.17.00
Foredrag Ingvard Wilhelmsen