Noen kurs er forbeholdt medlemmer i Finansforbundet. Du kan logge inn ved å klikke her.

Kvinner i finans – får ikke, kan ikke eller vil ikke?

mai

Den 15. mai arrangerer vi frokostmøte i forbindelse med lanseringen av rapporten «Kvinner i finans: Kan ikke, vil ikke, får ikke?» En studie gjennomført av CORE på vegne av oss i Finansforbundet om kultur, karrierevalg, muligheter og verdisetting av kompetanse og ansvar i finansnæringen.

(Foto: Colourbox)

Vi ville vite mer om hvorfor det er langt flere menn enn kvinner som har ledende posisjoner i finans, og bakgrunnen for de betydelige lønnsforskjeller i finans. Hva tenker menn og kvinner egentlig om like muligheter? Hvor «trykker skoen»? Og hvorfor er ikke finans en karrierevei for flere?

Næringsminister Torbjørn Røe Isaksen kommer og flere representanter fra forskningsmiljøer, politikken og finansnæringen slik at resultatene fra rapporten og likestillingsutfordringen i finans kan belyses fra ulike perspektiver. Fordi en finansnæring som ikke klarer å rekruttere, utvikle og beholde begge kjønn vil på sikt tape konkurransekraft.

Mer informasjon kommer.

TID: Onsdag 15. mai, kl. 8.30–10.00. Frokost serveres fra kl. 8.00

HVOR: Dronning Eufemias gate 16, Bjørvika

Arrangementet er gratis.

Finansforbundet - OSLO
Fra:15.05.2019 kl.08:30
Kvinner i finans – får ikke, kan ikke eller vil ikke?
Alle: Gratis
Nanna Matilda Ringstad