Noen kurs er forbeholdt medlemmer i Finansforbundet. Du kan logge inn ved å klikke her.

Scener fra et ekteskap

okt

Teatertilbud til Finansforbundets medlemmer, du velger selv til hvilken forestilling.

Pris kr 310 pr billett (ordinær pris kr 390) Scener fra et ekteskap spilles på Hovedscenen i perioden 22. oktober  til 16. november.

Billettene kjøper du direkte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen her på siden, husk du må være logget inn. Du velger forestilling, dato og antall billetter, legg i handlekurv og  betal.

Ekteskapelige problemer er grunnsteiner i mange historier. Ingmar Bergman går i scener fra et ekteskap rett i kjernen. Med en brannstifters iver, kaster han abort, utroskap, løgner, alkohol, slagsmål på bålet. Det brenner varmt og godt med alle tenkelige menneskelige følelsesmessige skavanker i bunn: sjalusi, mindreverdighetskomplekser, egoisme, bitterhet og pretensiøsest. Kort sagt: alt det spennende livet har å by på.

Nina Ellen Ødegård og Anders Dale spiller rollene som Liv Ullmann og Erland Josephson hadde i TV-Serien med samme navn.

Stappfull av livsvisdom, og med en ikke ubetydelig erfaring (Bergman var selv skilt fire ganger) gikk Ingmar Bergman i 1973 løs på forholdet mellom mann og kone i Scener fra et ekteskap. TV-serien ble en uventet suksess da folk verden over, gifte som ugifte, kjente seg igjen i situasjonene til ekteparet Marianne og Johan.

Rogaland Teater - STAVANGER
Fra:22.10.2019