Webinar: OneNote digital notatblokk

aug

Webinaret er for deg som vil benytte OneNote for å skrive digitale notater.

Webinaret varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

Med Microsoft OneNote kan du digitalisere dine notater. Du slipper å bruke papirbaserte notater som over tid blir uoversiktlige og lite tilgjengelige. Du kan lære å jobbe raskere, smartere og bedre ved å ta i bruk OneNote for å digitalisere dine notater.

I dine digitale notater i OneNote kan du inkludere tekst, bilder, lenker til filer og websider, lyd og film - og notater gjøres enkelt enten på din smarttelefon, ditt nettbrett eller din PC; alt etter hva du har tilgjengelig. Systemet vil synkronisere notatene på tvers av dine enheter. OneNote er en del av Microsoft 365 (Office 365) og er tilgjengelig gratis for alle.

Agenda:

• Lær å opprette notatblokker. Du kan ha så mange notatblokker du vil, og disse organiseres i inndelinger og sider.
  • Søk og navigering mellom dine notater.
  • Flytting og kopiering av notater mellom inndelinger og notatblokker.
  • Synkronisering av notatblokker mellom dine enheter (PC, mobil, nettbrett).
  • Deling og samarbeid med andre. OneNote kan også bygges inn i Microsoft Teams.
  • Innsetting av lenker, lydnotater, nettvideo og filer i dine notater.
  • Benytte OneNote til møtenotater og koble til notatene når du sender en møteinnkalling i Outlook.
  • OneNote og koblinger mot andre programmer i Office 365.

NB: Sørg for å ha den siste OneNote appen installert på din PC (Microsoft har lansert flere versjoner av OneNote). Vi skal benytte OneNote for Windows 10 appen på kurset. Appen kan du laste ned her

Målgruppe: Du trenger ikke å ha brukt OneNote tidligere, kurset er på et grunnleggende nivå. Det er en fordel at du har kjennskap til Microsoft 365 (Office 365), og at du har et abonnement på Microsoft 365.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset.

Instruktør er Kathrine Jølle Wathne som holder kurs i Microsoft Office & Office 365, samt bruk av sosiale medier for bedrift. I tillegg holder hun kurs i CorePublish og SurveyXact. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk. Kathrine har jobbet som instruktør i 25 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.

26.08.2020 kl.12.00
Webinar: OneNote digital notatblokk