UTSATT. NY DATO KOMMER Kveldseminar med tema ny arvelov - hva er nytt og fremtidsfullmakt

apr

Bli med på denne medlemskvelden i Sandnes hvor vi har fokus på ny arvelov som er vedtatt og skal tre i kraft og fremtidsfullmakt.

Ny arvelov er vedtatt og skal tre i kraft

Hvilke endringer kommer og hva blir nytt. Hva er konsekvensene for  f.eks testament opprettet etter nåværende lov bli? Kommer det overgangsordninger? Når forventes loven å tre i kraft.

Den nye arveloven vil erstatte både arveloven av 1972 og skifteloven av 1930.
De snart 50 årene som har gått siden gjeldende arvelov ble vedtatt har vært preget av endringer i samfunnet som har skapt et behov for endringer, slik at lovverket samsvaret med utviklingen i samfunnet. En økende levealder har ført til økt størrelse på dødsboene, og det har også blitt vanligere med flere kull med barn enn det det var da dagens arvelov trådte i kraft. Den nye arveloven skal videre være mer brukervennlig, i den forstand at språket skal forenkles slik at reglene skal bli mer forståelige for allmennheten. Store deler av arveloven blir værende som den er, men det er noen endringer som det imidlertid er viktig å merke seg.

Fremtidsfullmakt

Tips og råd knyttet til bruk av fremtidsfullmakt.

«En fremtidsfullmakt er en fullmakt til én eller flere personer om å representere fullmaktsgiveren etter at fullmaktsgiveren på grunn av sinnslidelse, herunder demens, eller alvorlig svekket helbred ikke lenger er i stand til å ivareta sine interesser innen de områdene som omfattes av fullmakten.»

Advokat Per Bergstad fra Projure Advokatfirma AS tar en gjennomgang og oppdaterer oss på disse emnene.

Kvelden er gratis for deg som er medlem, du må gjerne invitere med deg andre som kan ha nytte av dette. Det betales kr 200,- for gjester og du krysser av og skriver antall i kommentarfeltet. Faktura sendes for betaling.

Foredraget er på Quality Hotel Residence hvor det serveres wraps fra kl 16.30 - 17.00, kvelden avsluttes ca kl 19.30

Sandnes
21.04.2020 kl.16.30 - 19.30