Foredrag av Samuel Massie og årsmøte

mar

Scandic Bystranda i Kristiansand er sted for medlemskveld med årsmøte, foredrag og deilig mat.

Finansforbundet avdeling Agder avholder årsmøte annet hvert år og det er tid for et tilbakeblikk, behandling av årsmøtesaker og valg av nytt styre.

Alle medlemmer i avdelingen innkalles til årsmøtet.

Program for kvelden:

• Foredrag av Samuel Massie
  • Årsmøte med et tilbakeblikk på de to siste årene og valg av nytt styre
  • Middag
  • Sang av Vibeke Siljan

Foredragsholder Samuel Massie er den bergenske sjarmøren fra Skal Vi Danse. Da han gikk på folkehøyskole møtte han Jarle Andhøy. To år senere har Samuel skrevet testamente og står til rors på seilskuta «Berserk» med kurs for Sydpolen. Da skuta og tre av kameratene forsvant, ble livet igjen snudd på hodet for 18-åringen. Han skrev boken «Hold Fast!» i 2014.

• Samuel Massie forteller om hvordan nye omgivelser og utfordringer sakte men sikkert endret hele hans innstilling til livet.

• Dette er en historie om hvordan en dyslektiker uten norskkarakterer kunne ende opp med å skrive bok.

• Samuels historie inspirerer til aldri å gi opp menneskene rundt oss.

• Foredraget handler om mestring, målbevissthet og menneskets evne til forandring.

• Han ønsker å inspirere mennesker til å ta et oppgjør med seg selv, sette seg mål og gjennomføre dem.

• Om hvordan å ta ansvar for eget liv – og hvordan det gikk opp for Samuel.

Samuel hadde foredrag på tillitsvalgtkonferansen som var i Drammen i oktober og evalueringen ga en topp tilbakemelding.

Det formelle årsmøtet avholdes etter foredraget og deretter ca kl 20.00 blir det deilig mat og drikke, prat med gode medlemskolleger og musikalsk innslag av Vibeke Siljan som synger egne tolkninger av kjente jazz og soul-klassikere i behagelig avslappet stil.  Vibeke har koret for flere kjente, tyske artister på turnè i Europa, og sunget for dem på diverse Tv og Radio-show.

Dagsorden, årsberetning og sakspapirer til årsmøtet vil de som skal delta få tilsendt senest to uke før møtet. Øvrige som ønsker dette tilsendt kan ta kontakt med leder i avdelingen.

Forslag som ønskes behandlet på årsmøte må sendes til leder Odd Odd Erik Skogestad senest innen 20. februar 2018

Vi anbefaler at du setter av kvelden og gir deg selv dette supre foredraget, deilig mat og sanger fra Vibeke Siljan!

FRIST FOR PÅMELDING er 5. mars 2017

20.03.2018 kl.18.30 -