AVLYST Munchs Åsgårdstrand

jun

Det er hyggelig å invitere medlemmene til en guidet omvisning i «Munchs hus» og vandring i Åsgårdstrand i Edvard Munchs fotspor.

Av alle steder Edvard Munch levde og virket som kunstner, er det kanskje i Åsgårdstrand han har etterlatt seg mest tydelige spor. Her står det eneste intakte hjemmet bevart etter kunstneren – og landskapet lar seg lett knytte til Munchs kunstverk. Han malte mange av sine mesterverk her, slik som Pikene på broen og Livets Dans. Munch levde et bekymringsløst sommerliv her og var godt likt av lokalbefolkningen.

«I vakre Åsgårdstrand kommer vi tett på verdenskunstneren Edvard Munch. Det blir vandring i Edvard Munchs landskap og omvisning i Munchs hus og atelier. Vi blir tatt med til noen av stedene Munch fant motiv og inspirasjon, og blir kjent med mennesket Munch og hverdagslivet han levde i Åsgårdstrand.»

Vi møtes ved hotellet kl. 17.00 og etter omvisning og vandring blir det deilig mat på Grand Brygge ca kl.18.30.

Blir du med? hele denne flotte turen for en liten egenandel på kr 100,-

Åsgårdstrand