Likelønn og likestilt deltakelse

nov

Målgruppen er tillitsvalgte som deltar i lønnsforhandlinger eller drøftelser om lønn i bedriften, og/eller som har interesse for lønnsarbeid og likestilt deltakelse.

Fristen for å melde deg på er 13. oktober.

Finansforbundet har et politisk program som understreker betydningen av å arbeide for likelønn i næringen. I tillegg har vi tariffavtaler som har fokus på likestilling og likestilt deltakelse.

Dette er en utfordring som de tillitsvalgte må arbeide systematisk med lokalt, og kurset gir innspill til hvordan dette arbeidet skal gjøres i praksis.

På kurset gjennomgås systemet for lønnsdannelsen i finansnæringen. Deltakerne skal bli kjent med de politiske føringene for lønnsoppgjøret (herunder likelønn), og de skal få verktøy til å avdekke forskjeller i lønn basert på kjønn. Kurset gjennomgår hvordan tillitsvalgte kan arbeide med likelønn og likestilt deltakelse i ansettelsesprosesser og i bedriftens strategiarbeid.

21.11.2017 kl.10.00 - 17.00
Likelønn og likestilt deltakelse