Hvordan prestere under press? foredrag av Hanne Kristin Rohde

okt

YS forbundene inviterer til felles medlemsmøte med foredrag av tidligere toppleder i Oslopolitiet Hanne Kristin Rohde.

• Hvordan prestere under press?
  • Har du tenkt over hvorfor du tar de valgene du gjør?
  • Er du en leder som er styrt av hva du skal gjøre og hvordan?

Hanne Kristin Rohde har gjort seg noen refleksjoner etter et år i sitt lederskap som krevde svært mye: 22/7, to langtidssyke sønner, dødsfall i familien, mediapress uten like, medarbeidere som ikke hadde hatt ferie, mange drap og voldtekter i hovedstaden; hvorfor klarte hun presset? Hvorfor trivdes hun tross alt?

Hanne Kristin har jobbet i politiet i 25 år, de 5 første årene som politiadvokat, de siste 20 årene som leder. I 11 av disse årene i toppledersjiktet; fra 2008-2014 som politiinspektør og leder av Seksjon for volds- og seksualforbrytelser i Oslo Politidistrikt. Hun gjorde seg bemerket som en tydelig, åpen og uredd leder som satte ord på de utfordringene politiet møter i sin hverdag. Hun har ved flere anledninger uttalt til media at åpenhet og ærlighet er viktige verdier for henne som leder.

Hun er utdannet jurist, og startet yrkeskarrieren i Kriminalomsorgsavdelingen i Justisdepartementet. I 1989 begynte hun i politietaten.

I 2009 var hun en av flere nominerte til årets navn i VG og i 2010 ble hun kåret til årets Osloborger av Aftenpostens lesere. I 2011 ble hun kåret til årets råeste kvinne over 40 år av bladet Alt for damene. I juni 2014 sa Hanne Kristin opp sin stilling som toppleder i hovedstadspolitiet.

Nå holder hun erfaringsbaserte foredrag og skriver kriminalromaner. Hennes debutkrim Mørke hjerter lå på bestselgerlisten i 13 uker, og i 2015 kommer oppfølgeren hvor heltinnen Wilma Lind i tillegg til rå kriminaitet også møter ledelsesutfordringer. I 2011 ga hun ut barneboka Kråka som hadde høydeskrekk.

Problem med å få meldt deg på ?

En teknisk feil på nettsidene er grunnen til dette. Vi har fått følgende forklaring og «oppskrift» fra IT:

«Problemet er at innloggingslenken på kursbeskrivelsesidene ikke responderer"

Eneste måte å få frem Påmeldingsknappen på siden inntil videre, er å gå via Min Side først.

Følgende melkerute:
1) Logg inn fra forsiden
2) Klikk på Min Side i menyen
3) Klikk Kurskalender (avd Rogaland)
4) Klikk kurset
5) Påmeldingsknappen synes»