Dagskurs - "Snart senior - muligheter og veivalg"

okt

Vi inviterer deg som er 58+ til et spennende dagskurs som kan bidra til å starte en positiv og klargjørende prosess på hvilke valgmuligheter du har som senior.

Vi har lagt opp til en praktisk, lærerik og positiv dag, der fokus er rettet mot deg og dine muligheter.

Du går mot en ny epoke i livet som kan både friste og skremme. Hva skjer den dagen du skal rydde pulten og avslutte et langt arbeidsliv? Hvordan forberede seg og hvordan starte endringsprosessen?

Har du tenkt på hvor lang yrkeskarrieren din skal være?
Hvilket innhold og hvilken form for karriereplan har du i voksen alder?
Arbeidsglede i senkarrieren?
Hva skal til for at du skal ha lyst til å fortsette?

På kurset vil du få gode muligheter til å ta et overblikk - før noen valg må tas.

KURSINNHOLD:

•Overgang fra arbeidsliv til pensjonistliv?
•Identitet - hvilken rolle har jeg når jeg ikke er på jobben?
•Ny pensjonsordning - mange nye muligheter og veivalg
•Alderspensjon
•AFP
•Tjenestepensjon
•Andre pensjoner
•Hva er det gode liv for meg? Verdivalg og avklaringer
•Hvordan kan jeg allerede nå forberede meg på pensjonistilværelsen, den kommer før eller senere
•Diskusjonsoppgaver i plenum og grupper
Innhold vil veksle mellom korte foredrag, refleksjon, diskusjon i plenum/grupper, med god anledning til å stille spørsmål.

Kurset er 12. oktober 2016  kl. 09:00 - 15:30 Scandic Park i Drammen. Fra kl. 15:00 vil du få veiledning i hvordan du bruker MinId slik at du kan beregne hva du får i pensjon. Ta gjerne med egen pc.

Det lønner seg å være medlem for du betaler kun kr 200,- som er egenandel og Finansforbundet dekker resten av kurset.
(pris pr deltaker, for kurs, møtelokaler og lunsj er nærmere kr 1500,-)

Sjekk med arbeidsgiver om du får fri til å delta og meld deg på.

Instruktør for kurset er en av Finansforbundet coacher. Torhild Kalstø som til daglig jobber som leder av Kreativt Næringssenter i Stavanger. I tilegg til å drive individuell veiledning og coaching arbeider hun også med bedriftsrådgiving ved omstilling og endringsprosesser samt rekruttering. Torhild er sertifisert på Cattell 19PF som er en av verdens mest brukte og mest anerkjente personlighetstester.

12.10.2017 kl.0900 - 15.00
Dagskurs - "Snart senior - muligheter og veivalg"