Kurset er for medlemmer og du må være innlogget for å få meldt deg på. Du kan logge inn ved å klikke her.

Webinar: Praktiske funksjoner & verktøy i Excel

12
okt


 På dette webinaret vil vi gjennomgå noen nyttige verktøy og funksjoner som er tilgjengelig i Microsoft Excel!

  • Bruke tema i Excel – tilpass designet til bedriftens farger
  • Jobbe med tekst
    • Slå sammen tekst fra flere celler
    • Dele opp tekst i flere kolonner
    • Rask utfylling
    • TEKST funksjon
  • Opprette egendefinerte tallformat for å vise tall på en mer brukervennlig måte, herunder tilpasning av egne cellestiler
  • Datavalidering og nedtrekksliste
    • Datavalidering hjelper deg å bestemme hva brukeren skal kunne taste inn i en celle slik at data blir lagt inn korrekt. Brukere kan også velge verdier fra en liste du oppretter.
  • HVIS funksjon, herunder også sammensatte HVIS funksjoner i ett (flere HVIS funksjoner sammen)
  • RAD – oppslagsfunksjon
  • KOLONNE – oppslagsfunksjon
  • KONVERTER – konverter et tall fra ett målesystem til et annet
  • HVISFEIL / ERFEIL – når du får feilmeldinger i formler kan du bruke disse funksjonene til å overtrykke og håndtere feil med for eksempel en feilmeldingstekst som «Feil i beregning»
  • Avrundingsfunksjoner – med ulike avrundingsfunksjoner kan du bytte ut dine egne tall og parametere for å få det antallet signifikante sifre du ønsker
  • Datofunksjoner – datofunksjoner i Excel gjør det mulig å jobbe effektivt med datoer (dager, måneder og år)
  • Summeringsfunksjoner – det finnes en rekke summeringsfunksjoner i Excel. Vi går gjennom de viktigste
  • Gjennomsnittsfunksjoner – vi jobber med noen praktiske funksjoner for å finne gjennomsnitt
  • Antall funksjoner – det kan være nyttig å telle ulike former for tekst og tall, så vi ser på noen nytte funksjoner for å telle riktig antall variabler
  • Beskytt ark og arbeidsboken
  • Deling i skyen – lagring i OneDrive 

Forkunnskap:
Vi forutsetter at du har jobbet med Excel tidligere og at du har forståelse for hvordan du bygger formler og funksjoner.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til webinaret vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne. Møtet blir videre lagt direkte inn i kalenderen din, og du må selv sørge for å merke møtet privat dersom det er ønskelig.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart. 

Kursinfo
Sted:
Dato:
12.10.2020 kl.17.00
Kurstittel:
Webinar: Praktiske funksjoner & verktøy i Excel
Kursavgift:
Gratis
Kontakt:
Mai Brit Staurland Strøm
mbs@finansforbundet.no
90690365