Tillitsvalgtkonferanse for avd. Oslo Akershus

okt

Å delta på tillitsvalgtkonferanse er en viktig del av det å være tillitsvalgt. Her finner du en arena for erfaringsutveksling på tvers av bedriftene, kompetansepåfyll, motivasjon og hyggelig samvær.

Høstens konferanse avholdes på Scandic Oslo Airport, Gardermoen

fra 9. - 10. oktober 2018.

Tema for høstens konferanse er:

Medbestemmelse 2018

Ny teknologi, nye organisasjonsformer og ønske om raskere beslutningsprosesser utfordrer vår medbestemmelse. Hva skal til for at vi sikrer gode prosesser og innflytelse i et landskap i rask endring? Er avtaleverket tilpasset, har vi riktig kompetanse og vil egentlig ledelsen «ha oss med»?

Pensjon

De fleste bedriftene er over på innskuddsordninger. Hva nå? Hva er din oppgave som tillitsvalgt i utviklingen av bedriftens pensjonsløsning siden dette er en del av totalytelsen du får gjennom arbeidslivet. Hva skjer med pensjonssystemet (fripoliser, AFP osv).

Vi vil kommer tilbake til et mer utfyllende program på et senere tidspunkt.

Det vil bli satt opp buss fra Oslo Bussterminal som tidligere, kl. 08.00.  Vennligst kryss av for om du skal ha overnatting og om du skal være med på felles transport.

Frist for påmelding 21. september 2018.

Alle som deltar på kurs og konferanser for tillitsvalgte i regi av Finansforbundet mottar en deltakerliste med navn, bedriftstilknytning og e-post adresse til deltakerne. I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.

09.10.2018 kl.10.00
10.10.2018 kl.15.00