Bjarte Tjøstheim «Det går betre no» i Flekkefjord

feb

Bjarte Tjøstheim - Det går betre no kommer  til Flekkefjord Kulturhus Spira 15. februar, blir du med?

Fra det lokale medlemsfondet subsidierer vi din billett som du betaler kr. 235,- for. Ta gjerne med din ledsager som betaler kr 470,- og vi inviterer alle til et glass drikke sammen med utlevering av billettene i forkant av forestillingen. Faktura for betaling sendes deg.
Det lønner seg å være medlem og frist for påmelding er 30. desember 2019.

Hvordan kan man leve av å være komiker og utlevere seg selv – når man innerst inne er engstelig av natur?

Radioprogramleder, komiker og skuespiller Bjarte Tjøstheim teaterdebuterer med en personlig og selvironisk forestilling om å leve med frykt for det aller meste.

Som barn ble prestesønnen Bjarte korsfestet av kompisene sine i hagen til naboen i Randaberg. Dette barndomsminne bekreftet den indre frykten for hva livet kan føre med seg av farer og utfordringer.

I soloforestillingen «Det går betre no» viser Bjarte en ny side av seg selv, og forteller personlige historier fra sitt ytre daglige, og sitt indre liv. Som prestesønn med vaklende gudstro er håpet at engler skal komme for å redde han når livet er på sitt aller mørkeste. Engler med vinger, eller bare med hvit frakk.

Den største frykten er likevel å bli gal og at psykiateren skal si at han er klin kokos. Men da Bjarte først ble innlagt, viste det seg at psykiatrisk avdeling var det tryggeste stedet å være.

«Med humoren i bakhånd utleverer Bjarte Tjøstheim sin angst med et hjerte som er både åpent og varmt.»
– Terningkast 5, VG

«Nær og sår teaterforestilling om livets store utfordringer»
– Terningkast 5, Dagsavisen

Bjarte Tjøstheim er kjent for de fleste gjennom P3-programmet Radioresepsjonen, der han i en årrekke har vært i trekløver med brødrene Sagen. Den yngre generasjonen kjenner han som faren i julekalenderen Julekongen. Han har også vært med i en hel del andre radio- og TV-program, blant annet Underholdningsavdelingen og TV-serien Presten på NRK. I 2014 vant han publikumsprisen som Årets morsomste under Komiprisen.

15.02.2020 kl.18.30 - 20.30
Bjarte Tjøstheim «Det går betre no» i Flekkefjord