Scener fra et ekteskap

nov

Teatertilbud til Finansforbundets medlemmer, du velger selv til hvilken forestilling, spilles på Hovedscenen i perioden 22. oktober  til 16. november.

Pris kr 310 pr billett (ordinær pris kr 390)

Billettene kjøper du direkte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen her på siden, husk du må være logget inn. Du velger forestilling, dato og antall billetter, legg i handlekurv og  betal.

Ekteskapelige problemer er grunnsteiner i mange historier. Ingmar Bergman går i scener fra et ekteskap rett i kjernen. Med en brannstifters iver, kaster han abort, utroskap, løgner, alkohol, slagsmål på bålet. Det brenner varmt og godt med alle tenkelige menneskelige følelsesmessige skavanker i bunn: sjalusi, mindreverdighetskomplekser, egoisme, bitterhet og pretensiøsest. Kort sagt: alt det spennende livet har å by på.

Nina Ellen Ødegård og Anders Dale spiller rollene som Liv Ullmann og Erland Josephson hadde i TV-Serien med samme navn.

Stappfull av livsvisdom, og med en ikke ubetydelig erfaring (Bergman var selv skilt fire ganger) gikk Ingmar Bergman i 1973 løs på forholdet mellom mann og kone i Scener fra et ekteskap. TV-serien ble en uventet suksess da folk verden over, gifte som ugifte, kjente seg igjen i situasjonene til ekteparet Marianne og Johan.

16.11.2019 kl.
Scener fra et ekteskap