Introduksjonskurs i kajakk

mai

Nysgjerrig på kajakk? Bli med på introduksjonskurs på Frøylandsvatnet sammen med flinke instruktører fra Jæren Kajakklubb

Kajakk er blitt en populær aktivitet, passer for de fleste og gir både fine naturopplevelser, mestringsfølelse og god trening. Gjennom dette introduksjonskurset inviterer vi deg til å bli med på en test tur. Du får helt enkelt muligheten til å forsøke en spennende aktivitet i trygge rammer. Jæren Kajakklubb stiller med kajakk, åre, nødvendig sikkerhetsutstyr og instruktør. Klubbens kajakker er stabile, så ikke la vær av frykt for å velte! Og for de som lurer… Eskimorulle er forresten for viderekomne...Det er ikke behov for våt- eller tørrdrakt pga. kursets karakter og årstid, men de som har tilgang på dette kan om ønskelig medbringe dette som eget utstyr. Har du padlet litt før uten å ta kurs, kan du uansett plukke opp nyttige tips om teknikk og sikkerhet.

Turen blir på Frøylandsvannet, nærmere møtested kommer vi tilbake til. Finansforbundet stiller med nistepakke og drikke.

Kurset inneholder følgende elementer:
* Padleteknikk
* Styretak
* Støttetak
* Hvordan komme seg ut av kajakken ved velt – NB! Avhengig av vær og den enkelte deltakers ønske hvordan vi øver på dette.
* Undervisning om sikkerhet og sikkerhetsutstyr
* Litt rundt ulike kajakktyper, innstilling av kajakk

Det lønner seg å være medlem!

21.05.2019 kl.17.30 - 21.30
Introduksjonskurs i kajakk