Tillitsvalgtkonferanse for Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark og Agder

okt

Å delta på tillitsvalgtkonferanse er en viktig del av det å være tillitsvalgt. Her finner du en arena for erfaringsutveksling på tvers av bedriftene, kompetansepåfyll, motivasjon og hyggelig samvær.

Konferansen som er for alle tillitsvalgte og kontaktvalgte i avdelingene Østfold, Vestfold, Buskerud, Telemark og Agder blir på Quality Hotel Grand, Kongsberg 17 og 18 oktober. Rom på hotellet bestilles til alle og det legges opp til at deltakere som har reisevei lengre en 2.5 time kan komme til kvelden 16. oktober hvor det er felles middag kl 20:00 Vi legger opp til felles bestilling av togreise for dere som kommer fra Agder, husk å krysse av ved påmelding.

De faglige hovedtema for konferansen er lønn og fordeling samt medbestemmelse. Andre viktige tema som pensjon og verving vil også bli tatt opp under konferansen. Det settes også av en egen time hvor tillitsvalgte fra den enkelte avdeling samles for å dele erfaringer fra sitt område. Etter det faglige program første dag av konferansen inviteres dere til å bli med på omvisning i sølvgruvene og konferansen avsluttes 18. oktober med foredrag av Anja Hammerseng-Edin.

Lønn og fordeling
De fleste aktørene i finansnæringen oppnår svært sterke finansielle resultater. Ansatte bidrar sterkt til verdiskapingen i bedriftene. Likevel viser tall at lønnsandelen synker i forhold til andelen som blir betalt i utbytte til eierne. Er dette en utvikling som bekymrer? Hvordan kan vi sikre at ansatte får sin rettferdige del av verdiskapingen? Kan og bør vi tenke helt nytt, eller skal vi bygge på det systemet vi allerede har? Både når det gjelder lønn, bonus og andre incentivordninger.

Medbestemelse 2018
Ny teknologi, nye organisasjonsformer og ønske om raskere beslutningsprosesser utfordrer vår medbestemmelse. Hva skal til for at vi sikrer gode prosesser og innflytelse i et landskap i rask endring? Er avtaleverket tilpasset, har vi riktig kompetanse og vil egentlig ledelsen «ha oss med»?

Anja Hammerseng – Edin
En av Norges beste håndballspillerer som med sitt foredrag vil inspirere deg til å være modig og gi deg styrke til å se muligheter i stedet for begrensninger. Hva får mennesker til å prestere på sitt beste? Foredraget er basert på nyeste forskning innen positiv psykologi og Anjas mål er å lære bort på en underholdende måte.

Sølvgruvene ligger i Saggrenda, 8 km vest for Kongsberg. Gruvetoget tar oss 2.300 meter inn gjennom Christian 7. stoll til Kongens gruve som var Sølvverkets største. Bunnen ligger 1070 meter under dagen og 560 meter under havets overflate.

Påmelding innen 18. september

Alle som deltar på kurs og konferanser for tillitsvalgte i regi av Finansforbundet mottar en deltakerliste med navn, bedriftstilknytning og e-post adresse til deltakerne. I etterkant av kurset/konferansen sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.

17.10.2018 kl.10.00
18.10.2018 kl.15.00