Foredrag av Karina Hollekim - Motivasjon i fritt fall

sep

YS forbundene Delta, Parat, Negotia og Finansforbundet inviterer til et supert foredrag med Karina Hollekim som er internasjonalt kjent som basehopper og var en av verdens beste frikjørere på ski, da livet høsten 2006 ble snudd på hodet.

Karina havnet i rullestol med beskjeden om at hun aldri ville kunne gå igjen, en beskjed hun nektet å godta. Etter 20 operasjoner og utallige treningstimer kan hun nå både gå, klatre og stå på ski. I 2008 ble det laget en dokumentar om livet hennes. ”20 seconds of joy” har vunnet flere priser, blant annet både beste film og publikumsprisen ved Banff Mountain Film Festival. Hennes selvbiografi «The Wonderful Feeling of Fear» har også blitt utgitt internasjonalt.

I dag jobber Karina som mentaltrener for profesjonelle idrettsutøver og for ledere i næringslivet. Hun elsker å hjelpe personer med å leve bedre liv og yte bedre i hverdagen. Hun er utdannet dataprogrammerer, og har en bakgrunn fra Neuro Linguistic Programming noe som hjelper henne i arbeidet med coachingen.

Et Karina Hollekim foredrag deler en historie om rå viljestyrke og lidenskap – og de avgjørende øyeblikkene som kan forandre livene våre for alltid. Hun inspirerer tilhørerne til å bli målrettede, og hun er beviset på viktigheten av de små endringene og hvordan de utgjør en avgjørende forskjell over tid.

Karina deltok i 2019 i Mesternes mester med flere andre tidligere idrettsutøvere.

Kveldens foredrag har tema: Motivasjon i fritt fall

• Det å holde kroppen i form er noe de fleste vet er viktig. Det mange ikke tenker på er at dette faktisk også gjelder tankene og følelsene.
  • Hjernen styrer både kropp, følelser og hvordan vi fortolker situasjoner rundt oss. Dessverre er det ikke alltid at vår tankegang er optimal i forhold til hva den kan være. Heldigvis er hjernen lett-trent og kan med enkle metoder trenes til å jobbe for oss og ikke mot oss – om man gjør det på rett måte.
  • I dette foredraget lærer du hvordan vår indre dialog påvirker oss i hverdagen og hvordan vi kan spille på lag med seg selv. Karina lærer deg å skape glede i de små øyeblikkene i hverdagen og skape balanse i en hektisk hverdag. Du vil lære teknikker og konkrete verktøy for hvordan endre egen-følelse og leve mer optimalt i hverdagen.

Forbundene ser på muligheten for sammen å organisere felles buss transport fra vest dersom det er ønske om dette, kryss av ved påmelding.

Kristiansand
28.09.2021 kl.1800